Salt Lake City, Utah, USA ?

Pratade med Lisa på Facebook's chat igår kväll, och hon hjälpte mej att hitta en sajt där man kan se hur mycket det kostar och hur lång tid det tar att åka till henne och hem igen.

Jag är ju livrädd för att flyga... kan knappt vara hemifrån mer än 6 - 8 timmar i ett svep.... kan verkligen inte sova borta... och vill alltid kunna veta att det finns fast mark under fötterna hela vägen hem.
Det finns verkligen ingen landförbindelse mellan USA och Sverige... så redan där har jag något enormt stort att komma underfund med hur jag ska hantera.

Saken är den att jag faktiskt verkligen VILL träffa Lisa!
Jag VILL verkligen se mer av världen än det jag hittills sett av Sverige!

Det känns riktigt tufft, detta!
Men, jag ska nu verkligen försöka att fixa så att jag KAN åka till Lisa i oktober 2009.
(om jag sen åker då... eller om vi då väljer ett specifikt datum efter det... det får vi se då. Men, jag vill kunna åka då. Och det ska bli mitt mål)

För ändamålet har jag skapat en ticker som får hålla koll åt mej på hur lång tid det är kvar.

Det är mycket som ska stämma till dess:
* Hundarna ska ha plats på pensionat under tiden vi är borta.
* Vi ska ha råd att betala för det.
* Katterna ska ha vakt.
* Vi ska ha semester från jobbet.
* Vi ska ha råd att betala för resan, uppehället, extra utgifter + det vi ska leva av hemma då vi inte jobbat in pengar.
* Jag ska ha gått på nån form av terapi så jag inte är livrädd för att flyga, resa, vara hemifrån osv.

Jo, det behövs tid... Och, jag börjar NU att jobba på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0