Många bäckar små

Jag har, under några månader, skrivit blogg där jag redovisat min teknik steg för steg, dag för dag. Och, även att blogga om det blev en extra morot för pengarna att växa, faktiskt.

Ja, du läste rätt! Pengarna uppmuntrades att växa! Skrattande Så kändes det och så upplevde jag effekten.


Jag började med 2 tomma händer och en tom blogg.

Dessutom ett TOMT bankkonto.

Och, jag ser gärna att alla ni som läser detta gör precis likadant som jag gjorde (och som jag nu ska beskriva).

Och, ni kommer att få samma effekt - om ni gör likadant!


Jag har konto på Ikanobanken. Och, jag har där flera olika bankkonton.
Ett av dessa avsatte jag till detta "experiment". Och, det kontot döpte jag till SPARGRISEN. (man kan döpa sina konton till olika saker på Ikanobanken.

Ikanobanken har hög inlåningsränta - vilket också är mycket bra, och ger extra tillskott till sparandet)


Oavsett hur mycket eller lite pengar du tjänar så kan du spara pengar med den metod jag använder.

Och, det jag ska beskriva här är bara EN del av metoden.


Av ALLA pengar du får in - i lön av arbete, hittat på gatan, fått i present, pantat burkar etc - så sätter du 10% på bankkontot!

Det är den enkla metoden i steg 1! Oskyldig


Det är JÄTTEVIKTIGT att Du är KONSEKVENT! (annars fungerar inte denna enkla metod)

Det svåra är faktiskt att vara konsekvent.

Men, då du ser hur fort pengarna växer. Och, du blir triggad av det. Så blir det lättare och lättare att spara.

Och, du MÅSTE då vara STENHÅRD och LÅTA PENGARNA VARA kvar på kontot!

(börjar du tulla på pengarna du sparat... eller om du hoppar över att spara de 10%... så faller det)


Låt oss säga att du hittar en tjuga på gatan...

SÄTT IN 2:- PÅ BANKEN!


Du har samlat ihop returburkar och flaskor hemma, och åker till affären och pantar dessa...
Låt oss säga att du fick ut 50:- på dessa...

SÄTT IN 5:- PÅ BANKEN!


Låt oss säga att du får ut 100:- från MariaNova (efter avdragen)...

SÄTT IN 10:- PÅ BANKEN!


Låt oss säga att du fyller år, och får sammanlagt 500:- i rena kontanter i presenter...

SÄTT IN 50:- PÅ BANKEN!


Låt oss säga att du den 25:e får lön... och att du då får 7800:-...

SÄTT IN 780:- PÅ BANKEN!


Tricket är att SÄTTA IN 10% av ALLA INKOMMANDE PENGAR!


Testa!
Det fungerar!
Jag LOVAR!!


Bloggen jag använde som "morot" finns på: http://www.metrobloggen.se/spargrisen


Del 2 kommer senare... Flört


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0