Vilken dag! (EFIT)


7:29
Nyss uppstigen. Kollar in YouTube medan jag väntar på att sambon ska komma hem.
Känner mej lite som att jag har försovit mej... eftersom jag ska vara hos tandläkaren 11:10, och har en hel del jobb att utföra först.
Ser en bra video (nåt år gammal) och känner mej för att göra en svarsvideo till den.


8:06
Så har sambon kommit hem, och vi kan äta frukost.


9:05
Framme på jobbet. Upptäcker att tjejerna slarvat med att städa upp efter sej. *hmm*


10:06
Blöter ner en handduk med iskallt vatten... så jag har lite svalka på väg till tandläkaren.


11:05
Framme på parkeringen utanför Folktandvården, Danderyds sjukhus. Lägger i en 10-krona, för 1 timmes parkering.


12:17
Klar hos tandläkaren. Idag lagade han ett litet hål - som satt under en amalgamfyllning. Så han tog bort fyllningen, borrade upp hålet och fyllde igen o byggde upp tanden med komposit (plast).
665:- fick jag betala. Försäkringskassan tar hand om de resterande 665:-.


13:00
Tillbaka på jobbet.


13:53
Sambons chef ska ut och tävla, och ska vara borta 1 vecka. Så, vi kollar och dubbelkollar att hon har allt med sej.


15:24
Efter att sambon fått lite lunch (själv kan jag ju inte äta förrän bedövningen släppt - och det har börjat göra ONT i tanden intill den lagade, nu när bedövningen börjar släppa) så är vi åter tillbaka på jobbet.


15:58
Hästarna som ska ut på tävling lastas.


17:13
Klara på jobbet (för det här passet) och busungarna (Loke, Dís och Rabalder) har rasat av sej lite.
Så nu tuffar vi hemåt.


18:00
Tittar på Glamour - där det riktiga helvetet just startar för stackars Brooke.


19:19
Nu börjar ångesten.
Jag känner inte igen mej inne i min egen mun.
Tanden som jag fått tillbaka den inre kronan på känns enormt stor, och jag får ett antal panikattacker pga att jag inte kan bli av med könslan av att det inte är min mun, typ. Otäckt!

20:00
Jag vågar inte vara ensam pga ångest, panikattacker och "overklighetskänslor". Så, jag följer med sambon tillbaka till jobbet för att kvällsfodra, men missar att fotografera.


21:00
Väntar på sambon utanför MAXI, medan han är inne och handlar middagsmat. Ångesten river i mej, och panikattackerna kommer och går. Så, otäckt!!


22:02
Efter att ha matat alla hästarna hemma, katterna, kaninen och hundarna så ska jag försöka äta - för första gången idag sedan frukosten.
Jag får i mej lite majs, en liten bit kyckling och ett par små salladsbitar.
Sen får jag ge upp... det känns otäckt att äta. *hmm*

Jag lägger in maten i kylen... och en stund senare (närmare 23-tiden) så gör jag iordning 3 ostmackor och en kopp te.
Det får jag i mej.
Så, idag har jag levt på te och mackor.
Och, jag hoppas verkligen att jag mår PRIMA imorgon då jag vaknar!

Kommentarer
Postat av: diana

Hoppas jag med ;)

Kram

2008-07-30 @ 08:24:56
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Marie-anne Thörnström

hej Ja det är faktiskt jättekul med kameran, har den med mig överallt nu, för jag kan ju hitta något att fotografera kram från marie-anne

Postat av: marie

Visst hade de inget att göra dör när de är minderåriga. Deras föräldrar borde inte ha tillåtit det =/

jag tycker dock att det är fel att tvivla när någon går igenom något sådant - det e sånt som får många andra att inte berätta - rädslan över att inte bli trodda.

När det gäller hennes kompisar så ville de inte pka hem . som jag förstpd de va de inte inblandade och den ena tjejen skriver om händelsen som hände "bella" på sin blogg men att de ska stanna kvar och festa trots allt. de hade nog kunnat åka hem de med om de velat.



Hur går det i glamour . vad händer med Brooke?

2008-07-30 @ 16:57:55
URL: http://metrobloggen.se/marie
Postat av: marie

hur följer du avsnitten i usa?

2008-07-30 @ 17:24:28
URL: http://metrobloggen.se/marie
Postat av: Cinsaga

Hoppas att tandvärken är bättre !

2008-07-30 @ 22:08:57
URL: http://www.metrobloggen.se/cinsaga
Postat av: Lillmonster

Kikar in och kollar din efit.

Hoppas att munnen och tanden känns bättre nu efter ett par dagars invänjning.



Kram

2008-07-31 @ 19:41:30
URL: http://lillmonster.com
Postat av: MICKAN

Hallå. Tack för din kommentar. Men oj vad roligt att du har ursöta hundar precis som jag. Mina är strax 7 månader och kommer från Spekeröd. Såg när de sprang på bilden att mina ser precis likadana ut, riktiga bästisar. Hehe...roligt med en annan bloggare som har denna ras. Lägger helt klart in dig som länk på min sida. Ha en underbar kväll!

2008-07-31 @ 23:24:30
URL: http://www.metrobloggen.se/ANIMAL
Postat av: Marie-anne Thörnström

Tack för din kommentar. i dag förstår jag att folk säger saker i välmening. Men de första åren var det så fel att höra. " Livet måste gå vidare" eller " du har ju trots allt fyra barn till ". Jag ville ju inte att livet skulle gå vidare, för jag hade inget liv mer. I dag vet jag att jag måste leva mitt liv här och nu tills den dagen jag drar mitt sista andetag här på jorden kram från Marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

Postat av: Lottie

Usch vad läskigt med tanden. Hoppas att du känner dig bättre när du vaknar. Annars får du åka tillbaka så de får slipa ner den lite åt dig.

2008-08-01 @ 02:43:38
URL: http://photobloggen.blogg.se/
Postat av: Eva-Marie

Vilken fin bildagbok du visar oss! Synd bara att du skulle må dåligt av tandläkarbesöket. Ångestattacker är inte kul - det vet jag. KRAm

2008-08-03 @ 02:02:37
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0