Nu får det vara nog!

Lönen var lägre än under all kritik och villkoren var fullständigt sanslösa...
Efter 5 år med detta tog det stopp och vi sökte annat jobb.
Jobb som verkade så jättemycket bättre.
Men, säg den lycka som varar förevigt?

Jobbade 177,5 timme + lite till under Juli månad. Anställningen innefattar 80 timmar/månad, och vi utgick ifrån att de resterande timmarna skulle betala sej i form av övertidsersättning (eftersom dessa timmar las ner på jobbet sedan arbetsgivaren beordrat om det). Men, det blev inte alls så... Istället sa arbetsgivaren att dessa timmar skulle blivit 80.  Och, att göra allt detta jobb på 80 timmar (som tog 177,5 + lite till) hade varit en fullkomlig omöjlighet.

Lite senare ändrade arbetsgivaren på det och sa att dessa övertidstimmar ska ersättas genom betald ledighet... och vi kände oss nöjda och glada igen... ända tills idag - då det klargjordes från arbetsgivarens sida att övertidstimmarna är betalda för i och med att endast 31 övertidstimmar under nästföljande månad gjorts (alltså 111 timmar jobbade istället för de 80 som anställningen omfattar)


Så, nu är måttet rågat!

Arbetsgivaren har en skuld till oss på drygt 11.000:- och det ser ut att bli en vana att vi ska jobba mer än 100 timmar/månad med betalt för 80.

Och, då är det bättre att istället ta ströjobb... som ändå betalar sej.


Visst... det är en osäker inkomst.

Men, att ha en anställning som omfattar 80 timmar och ständigt jobba över gratis... Det är inte säkrare inkomst, det.


Nu är bara frågan vart man vänder sej för att få hjälp att få ut de pengar som arbetsgivaren vägrar betala för utfört arbete.


Himla trist att det skulle behöva bli så här! *sucka djupt*


Kommentarer
Postat av: Marie-anne Thörnström

är du med i facket så vänd dig till dem. så här får det inte gå till. kram från marie-anne

Postat av: Annica

Kontakta facket. Det låter som ett typiskt fall för dom.

Lycka till!

2008-09-12 @ 13:24:53
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Linslusen

Helt sjukt ju, vilken idiotisk arbetsgivare! Jag skulle också vara skit förbannad. :/ Men kan du inte vända dig till ditt fackförbund? De borde kunna hjälpa till.

Kram Jeanette

2008-09-12 @ 20:05:42
URL: http://enresaitiden.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vad i all sin dar är det för arbetsgivare du har. Du måste absolut vända dig till ditt fackförbund. Så här kan de bara inte bära sig åt!



Jag hoppas att allt ordnar upp sig och att du får en trevlig helg!

Kram Ingrid

2008-09-12 @ 21:46:59
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Marie-anne Thörnström

Så fint att du blev rörd av min dikt. själv är jag inte rädd för döden, jag har ju min son där, och jag vet att han möter mig när jag dör och det är ju då vi ses igen kram från marie-anne mamma till Marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

Postat av: Eva-Marie

Det låter som rena svindlet eller utnyttjandet tycker jag! Stå på dig så du får betalt - annars får du jobba mindre. KRAM

2008-09-14 @ 13:07:51
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Maddo

Facket gör sånt dagligen! De kan mycket troligt hjälpa till! Lycka till!

2008-09-14 @ 14:16:02
URL: http://dreammaddo.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0