Har nu tagit steg 1...

...på min väg till att åter ha en underbar Dvärgspets i min flock och mitt hjärta.

Jag har inte glömt Tryggur... Och, det kommer jag aldrig att göra!

Men, först nu känns det ok att ha en Dvärgspets igen.
Och, idag har jag kontaktat en av de få kennlar jag sett som jag skulle vilja köpa valp av.

Jag vill verkligen inte köpa valp av en oseriös eller ointresserad uppfödare.
Utan jag föredrar en uppfödare som själv är noga med vem jag är, som valpköpare, och som vill ta del av valpens fortsatta liv även efter att den lämnat kenneln.

Jag skulle själv ha enormt svårt att släppa iväg de små.
Jag vet ju vilken vånda jag hade med mina vita änglabarn... och vilken oro jag fortfarande känner till o från.

Valpen jag tänker mej i framtiden är inte orange. Och, helst inte hane.
Gärna grå, beige, vit eller svart. Eller vit och svart.

Jag är inte där idag!
Men, jag är på väg dit.
Och, idag har jag tagit steg 1!
Idag har jag mailat en seriös uppfödare. För att etablera en god kontakt för framtiden - om jag godkänns.

Kommentarer
Postat av: EgoElin

Åhh..hundvalapar är mysigt! Min mammas shih tzu fick tre valpar för några år sen..vi lyckades bara sälja en. Inte lätt sånt däär! Helst vill man ju ha kvar dom allihop =)

2009-01-06 @ 15:06:41
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Dog News

Du tänker helt rätt då du har valt uppfödare, lycka till med att finna den rätta valpen nu också!

2009-01-18 @ 13:26:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1117

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0