Vad är det för fel...

...på folk?

Varför ska dom behöva göra så ont emot Annika Östberg?

Hon är OSKYLDIG till de brott hon sitter i fängelse för!
ALLA VET att hon är OSKYLDIG!

Hon har suttit i 27 (TJUGOSJU) år nu - för något hon är oskyldig till... och, dom kan inte ens tidsbestämma straffet till 150 år.

VARFÖR måste dom fortsätta att straffa henne?

Och, jag säger "DOM" och låter både amerikaner och svenskar ta plats i det begreppet. För, de enda som verkligen hjälpt - eller försökt hjälpa - henne är människor som inte har någon makt. Och, där finns det en hel del människor som faktiskt gjort en hel del för att försöka hjälpa henne.

Men, dom som har makt... både i USA och i Sverige... att göra något åt saken... Dom verkar antingen helt likgiltiga eller så njuter dom av att göra henne illa.

Jag blir så upprörd!

Jag är själv ett "offer för ett icke fungerande system"... och jag har suttit isolerad i 8 år pga att jag var för sjuk för att slåss för rätten till vård (och kan fortfarande inte hävda min rätt)... så jag vet hur det känns...
Men, det är inte ens förnamnet till hur detta som Annika lever i måste kännas och vara.

Varför kan inte någon finna det i sitt hjärta att låta henne få bara komma hem till Sverige....?
Varför kan hon inte få tillbaka sitt liv?
Det liv som hon förlorade då hon tvingades att flytta till USA som barn,

Jag bad och hoppades så för att hon skulle få straffet tidsbestämt den här gången.
Men, icke...

Varför följs inte dom lagar som faktiskt säger att hon åtminstone ska flyttas till Sverige för att avtjäna straffet här?

Varför hjälper inte våra makthavare till?
Annika ÄR svensk medborgare!

Vad är det för fel på folk??

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Jag förstår din upprördhet! Har du läst Lena Katarina Swanbergs bok om Annika Östberg?! Hoppas du känner dig lite mindre inlåst nu än tidigare. KRAMAR

2008-09-19 @ 22:17:30
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0